LÄS RECENSION AV AFTER EARTH

Will, du har varit med och skrivit manus. Kom idén till filmen från dig?
 
WS: – Det började som en far och son-berättelse. 
JS: – Från början utspelades den helt och hållet på jorden. 
WS: – Precis, den var... 
 JS: – Det här är vad jag minns: När jag spelade in “Karate kid” arbetade han hela nätterna, han hade skägg, han spejade mot fönstret och utan att se på mig sa han: “Jaden, låter världen ”Ursa” läskigt?” Och jag sa, “Pappa, jag försöker lära mig kinesiska, jag har inte tid…. ” Och då började han skriva och sa “Ja, det är läskigt.” 
WS: – Ursa betyder björn.
JS: – Han sa typ: "Jag tänker en film där du är helt ensam och måste överleva i snön och en flock vargar kommer och du måste döda alla vargar" och jag sa, ”Jaså, det vill jag inte göra”. Och på något sätt kom vi därifrån till hit.
WS: – Jag ville jobba med Karate Kid! Och jag experimenterade med att förflytta en historia till en annan tid. Om man satte berättelsen om Job år 2016, hur skulle det se ut? Kommer relationerna och känslorna fortfarande överleva? Men kärnan är ett mycket starkt far- och son-drama i storfilmsförpackning.
 
Jaden, förutom filmen har du en egen klädlinje, MSFtS. När började du välja dina egna kläder?
 
JS: – Det var nog när jag var 10 eller 11. Jag brukade dra upp byxorna ända till naveln och min mamma brukade säga, ”Du kan låta dina byxor hänga lite mer”. Så en dag började jag låta dem hänga ända nere vid knäna. Sedan hittade jag ett lagom läge.
WS: – Mitt på låren?
JS: – Nja, nu är det drop crotch-byxor. [visar upp sina MSFtS-byxor] Jag behöver inte hasa ner dem.
Q: Skulle du kunna bära upp de där byxorna Will?
WS: – De dagarna ligger bakom oss.
JS: – Du brukade ha sådana här byxor.
 
Jaden, du twittrar. Och du Will?
 
JS: – Han twittrar inte. Han gillar Facebook.
WS: – Jag har 44 miljoner följare på Facebook. Jag vill bara säga det. Jag vet inte hur många du har?
JS: – Jag visste att du skulle säga så.
WS: – Jag bara undrar? Hur många är det?
JS: – 4 miljoner.
WS: – 4 miljoner. Det var vad jag fick efter mitt första framträdande, hahaha. 
JS: – Det känns som om folk följer vem som helst på Facebook.
WS: – Hahahahaha!
JS: – Den riktiga grejen är Tumblr.
WS: – Absolut, jag menar, jag skulle vara på Tumblr om jag ville. Jag väljer att låta bli. (ropar till sitt entourage) ”Kan någon ta reda på vad Tumblr är”?
JS: – Instagram!